تصويرسازي در جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 40
:: بازدید سال : 123
:: بازدید کلی : 5841

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي در جهان
چهار شنبه 12 اسفند 1394 ساعت 12:7 | بازدید : 113 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

شايد دستيابي به تعريف جامع و كامل كه همه انواع تصويرسازي از گذشته تا امروز را شامل شود ، ميسر نباشد . اما با توجه به انواع معاصر تصويرسازي ، مي توان تا حدودي به مفهوم آن نزديك شد . تصويرسازي ، گاهي براي روشن و واضح كردن يك متن است كه غير از آن شكل  فيزيكي كتاب را نيز زيبا و جذاب مي كند . زماني براي كمك به پرورش و نه كم ارزش تر از آن ، به موازات هنر نويسندگي داستان است كه تخيل كودك را فعال مي كند و در مجموع متن و تصاوير ، فعل و انفعال لازم در ذهن كودك انجام مي شود . اين مفهوم را مي توان به اين صورت بيان كرد . كه ( تصويرسازي ، شيو ه اي از نقاشي روايي است كه روايتي خارج از متن اثر را مصور مي كند . )امروزه وقتي واژه تصويرسازي را به كار مي بريم منظور تصويرسازي براي كتاب است ، كه كتابهاي كودكان و نوجوانان تقريبا هميشه مصورند و يا تصويرسازي براي مجله است كه هم شامل كودكان و نوجوانان و هم بزرگسالان مي شود غير از اين در كارهاي گرافيكي متنوعي مانند پوستر و بيلبورد و تبليغات مطبوعاتي ، جلد كتاب و جلد مجله و جلد كاتولوگ و بروشور و جلد سي دي ، بسته بندي ، طراحي تمبر پستي ، طراحي اسكناس ، تقويم ديواري و روميزي ، از تصويرسازي ممكن است استفاده شود . در قرنهاي گذشته ، معني تصويرسازي بسيار به نقاشي نزديك بوده است و در واقع يكي از انواع هنر نقاشي محسوب مي شده است . نقاشي را در تاريخ اگر به سه گونه نقاشي ديواري ، نقاشي سه پايه اي روي بوم ، نقاشي كتاب تقسيم كنيم ، تصويرسازي را مي توان به كاربرد و همين گونه نقاشي كتابهاي چاپ سنگي را مي توان تصويرسازي ناميد .

در قرون گذشته ، هنرمندان غالبا در تصويرگري و نقاشي از قواعد رايج قوم خود در زمان خلق اثرپيروي مي كردند و فرديت نقاش ، تقريبا مطرح نبود يا به مقدار اندكي دخالت داشت ، اما امروزه وقتي تصويرگر متني را براي مصور كردن مي پذيرد ، متعهد شده است كه تا حد امكان به فضاي آن نزديك شود . اما واضح است كه او نيز مانند هر مخاطب ديگري تاويل شخصي خود را از متن ارائه مي دهد و همين نكته است كه دست او را براي بيان شخصي خود باز مي گذارد . با آنچه گفته شد ، تصويرسازي معاصر ، ريشه در هنر نقاشي و تاريخ سپري شده بر آن دارد و همين گونه با گرافيك از يك سو و ادبيات كودك از سوي ديگر پيوند دارد و در هر حال به عنوان يك هنر تجسمي ، نخست جلوه هاي نقاشي ورويكردهاي عناصر ديواري چون خط ، سطح (شكل ) بافت ، تركيب بندي و رنگ را به ياد مي آورد . ساده سازي ، خلاصه نگاري ، اهميت خطوط ، نشانه شناسيهاي تصويري ، حضور گرافيك در تصويرگري را به ياد مي اورد . هم نشيني متن و تصوير در كتابهاي تصويري ، پيامدي ناگزير است و تصويرسازي نمي تواند مانند نقاشي ، براساس خيال و تصوري آني كه در ذهن هنرمند شكل گرفته است ، پديد آيد ، پيروي تصويرگر از متن ، به همراهي او با متن مي انجامد و در نتيجه از استقلال او مي كاهد  ولي نقاشي ، معمولا در خلق اثر خود ، ويژه وقتي كه سفارش نباشد ، استقلال كامل دارد . انسان معاصر ، تصوير را به بيشتر عوامل ارتباطي ترجيح مي دهد و به آن تمايلي ويژه دارد ، به اين دليل كه تصوير هر موضوعي نزديك ترين چيز به واقعيت آن است و به تجربه مستقيم انسان از آن موضوع شباهت دارد .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: